Certificat de înregistrare cabinet medical și cabinet de liberă practică

Documentele scanate pot fi trimise la adresa de e-mail info@dspcovasna.ro

Cabinete medicale, fără personalitate juridică

Înfiinţarea cabinetelor medicale şi a societăţii civile medicale (OG nr. 124/1998, Ordinul M.S.F. nr. 153/26.02.2003, Ord. MSF 560/09.06.2003, Ord. MS nr. 70/03.02.1999)

Certificatul de înregistrare se eliberează în baza următoarelor documente:

  1. Cerere tip de înfiinţare/ modificare;
  2. Certificat membru de la Colegiul Medicilor/ Colegiul Medicilor Dentişti, certificat/e competenţe - copie;
  3. Dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul medical - copie;
  4. Avizul Colegiului Medicilor/ Colegiului Medicilor Dentişti Jud. Covasna - copie;
  5. Diplomă de medic - copie;
  6. Certificat de medic specialist - copie.

 

Unităţi medicale cu personalitate juridică (SRL-uri)

 Înfiinţarea unităţilor medico-sanitare cu personalitatea juridică , organizate conform  Legii 31/1990, OG nr. 124/1998

Certificatul de înregistrare se eliberează în baza următoarelor documente:

  1. Cerere tip de înfiinţare/ modificare;
  2. Avizul Colegiului Medicilor/ Colegiului Medicilor Dentişti Jud. Covasna - copie;
  3. Dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze unitatea medico-sanitară cu personalitate juridică - copie;
  4. Acte constitutive ale societăţii - copie;
  5. Certificat de înregistrare la Registrul Comerţului din care să reiasă ca societatea are ca unic obiect de activitate furnizarea de servicii medicale, cu sau fără activităţi conexe (cerere de menţiuni) - copie;
  6. Documente justificative care să ateste că administratorul societăţii comerciale sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administrare sunt medici - copie;
  7. Diplomă de medic - copie;
  8. Certificat membru de la Colegiul Medicilor, certificat/e competenţe - copie;
  9. Autorizaţii de liberă practica a personalului care prestează serviciile medicale - copie.

 

Cabinete de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, fără personalitate juridică

(Legea nr. 598/31.10.2001, O.U.G. nr. 83/2000, Ord. M.S. nr. 1992/2023, Ord. M.S. nr. 1522/2024)

Certificatul de înregistrare se eliberează în baza următoarelor documente:

  1. Cerere tip de înfiinţare/ modificare;
  2. Lista cu dotarea minimă necesară funcționării cabinetului, în concordanță cu serviciile furnizate, conform anexei nr. 2 la Ord. M.S. nr. 1992/2023;
  3. Copie de pe autorizaţia de liberă practică sau, după caz, copie de pe atestatul de liberă practică pentru persoanele care furnizează servicii publice conexe actului medical în cadrul cabinetului, eliberată/eliberat: a) de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti; sau b) de organizaţia profesională legal constituită cu competenţă în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională şi dreptul de liberă practică pentru membrii organizaţiei;
  4. Dovada deţinerii spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul; ;
  5. Pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială, logopedie, tehnică dentară, nutriţie şi dietetică se va solicita avizul organizaţiei profesionale cu menţionarea practicilor autorizate în cadrul cabinetului;
  6. Lista personalului din cadrul cabinetului autorizat pentru practica serviciilor publice conexe actului medical.

 

Cabinete de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu personalitate juridică

( Legea nr. 31/1990, O.G. 26/2000, Legea nr. 598/31.10.2001, O.U.G. nr. 83/2000, Ord. M.S. nr. 1992/2023, Ord. M.S. nr. 1522/2024)

Certificatul de înregistrare se eliberează în baza următoarelor documente:

  1. Cerere tip de înfiinţare/ modificare;
  2. Lista cu dotarea minimă necesară funcționării cabinetului, în concordanță cu serviciile furnizate, conform anexei nr. 2 la Ord. M.S. nr. 1992/2023;
  3. Copie de pe autorizaţia de liberă practică sau, după caz, copie de pe atestatul de liberă practică pentru persoanele care furnizează servicii publice conexe actului medical în cadrul cabinetului, eliberată/eliberat: a) de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti; sau b) de organizaţia profesională legal constituită cu competenţă în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională şi dreptul de liberă practică pentru membrii organizaţiei;
  4. Dovada deţinerii spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul;
  5. Pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, logopedie şi tehnică dentară se va solicita avizul organizaţiei profesionale teritoriale, cu menţionarea practicilor autorizate în cadrul cabinetului;
  6. Certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice, ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau dovada dobândirii personalităţii juridice, după caz;
  7. Actul constitutiv sau statutul persoanei juridice, după caz;
  8. Lista personalului din cadrul cabinetului autorizat pentru practica serviciilor publice conexe actului medical.

Serviciile publice conexe actului medical care pot fi organizate în cabinete de practică cu personalitate juridică:

  • tehnică dentară;
  • fizioterapie;
  • sociologie;
  • optică-optometrie;
  • protezare-ortezare;
  • protezare auditivă, audiologie, terapie vocală.

 

Cabinete medicale înfiinţate in cadrul organizaţiilor nonprofit, fundaţii si asociaţiile cu activităţi medicale, asociaţiile profesionale, culte religioase şi lăcaşe de cult religios

(OG nr. 124/1998, Legea nr. 629/19.12.2001, Ord. MSF nr. 926/19.12.2001)

Certificatul de înregistrare se eliberează în baza următoarelor documente:

  1. Cerere tip de înfiinţare/ modificare;
  2. Certificat de membru al Colegiului Medicilor/Colegiul Medicilor Dentişti - copie;
  3. Avizul Colegiului Medicilor/ Colegiului Medicilor Dentişti din Covasna - copie;
  4. Dovada titlului de deţinere a spaţiului în care funcţionează unitatea - copie;
  5. Hotărârea organelor de conducere privind înfiinţarea unuia sau mai multor cabinete medicale - copie;
  6. Hotărârea judecătorească de înființare sau actul de acordare a personalităţii juridice - copie;
  7. Actul constitutiv în care să se specifice că are ca obiect de activitate şi un serviciu medical - copie;
  8. Hotărârea organelor de conducere şi dovada constituirii legale (pentru cultele şi lăcaşele de cult religios) – copie.

Existenţa dotării minime necesare funcţionării cabinetelor medicale se va verifica de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin inspectori delegaţi.